Miért kell az elbújási lehetőségeket megszüntetnem? - Macska-fogós kérdések

2013. október 15. 08:30 - Macska_fogó

Macska-fogós kérdések

Nem kell. Ha a macskád amúgy elől van sokat, rendszeresen kontaktál veled, és láthatóan az egész lakás az övé, akkor nem kell. De ha három hete már nem láttad, és onnan tudod, hogy él, hogy a reggel letett kaja estére eltűnik, na akkor kötelező.

WP_000360.jpg

Egyik bejegyzés hozzászólásában tette fel ezt a kérdést valaki, én akkor ott válaszoltam is rá, de ez elég fontos kérdés ahhoz, hogy külön posztban kiemeljem. Ha kérdezni szeretnél te is, itt tedd meg kérlek.

LEGYÉL PÁRTFOGÓ! Kérlek, hogy támogasd a blogot, akár csak kávé árával, hogy továbbra is minőségi tartalmat tudjak nektek adni, és még több cicának és gazdinak segíteni! Támogatni Patreonon keresztül tudsz, kattints a linkre! Ha tudni szeretnéd, mit kapsz a támogatásért, vagy segítségre van szükséged a regisztrációhoz, a fenti linkeken azt is megtalálod. Köszönöm!

 

Én ezt a blogot antiszociális, félős cicákról írom, ezért alapvetően minden tanács nekik szól. Persze a legtöbb dolog egy jól szocializált cicatartónak is jól jöhet, de ez a tanács alapvetően az antiszoc cicáknak íródott. Jackson Galaxy-ra még többször fogok hivatkozni a blogban (érdemes nézni a műsorát, én is sok tippet kaptam belőle), ő mondta, hogy alapvetően kétféle macska van: a bokorlakó és a falakó. A bokorlakó macska a talajszinten tartózkodik többnyire, elbújik, mert fél mindentől és nincs elég önbizalma. A falakó cica ezzel szemben magabiztos, a magasból "uralja" a területét. A cél az, hogy minden cica falakó legyen, legalább egy kicsit. Ezt sokszor úgy lehet csak elérni, ha egyszerűen nem hagyjuk, hogy elbújjon. Ha ugyanis hagyjuk, hogy egy félős cica napokat az ágy alatt töltsön, akkor csak azt erősítjük meg benne, hogy a világ félelmetes. Ha viszont kénytelen kint maradni, és megtapasztalja, hogy mégsem minden és mindenki ellene van, akkor idővel egyre magabiztosabb lesz.

három hete már nem láttad, és onnan tudod, hogy él, hogy a reggel letett kaja estére eltűnik, na akkor kötelező

Ameddig nem hoztam haza extra félős cicákat, a sajátjaim miatt nekem sem kellett elzárnom az ágy alatti részt, a szekrények vagy a hűtő mögé sem akart egyik sem bebújni. De miután többször kellett ezek mögül kirángatnom a cicát, úgy döntöttem, hogy ez így se neki, se nekem nem jó. Először biztos meg lesz persze rémülve, de idővel rájön, hogy egész jó az ágylábakon kívüli világ is.

Teljesen persze nem kell megszüntetni az elvonulási lehetőségét a cicának, neki is szüksége van néha magányra, ez természetes. Az a lényeg, hogy olyan helyekre tudjon elvonulni, ahol nyugalom van, és te sem csekkolod folyton, de ha szükséges, azért el tudod érni, és ki tudod onnan venni. Én pl. az ágy alá dobozokat tettem, egy részüket  lezártam, párat viszont elől nyitva hagytam. Így a cica be tud oda bújni. De egy asztal alá betett doboz is tökéletesen megfelel a célnak. A lényeg, hogy próbáljuk meg mi irányítani, hova bújhat el a cica, ne hagyjuk, hogy a pánik eluralkodjon rajta,

Neked is kérdésed van? Tedd fel a Kérdésed van cicás témában? poszt alatt!

Ha tetszett ez az írásom, kérlek oszd meg, és lájkold a Facebook-oldalam, illetve jelentkezz a blog Facebook-csoportjába, ahol hasznos tippeket kaphatsz sok macskás témában!

Valamint kérlek, ha tetszett a cikk, vagy rendszeresen olvasod a blogot, esetleg segített neked egy írásom, vagy én adtam neked tanácsot, amivel sikerült jobban megérteni és "megszelídíteni" a cicádat, akkor támogasd a munkámat, legyél Te is rendszeres pártfogója az oldalnak! Kattints ide a részletekért: https://www.patreon.com/szac

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemacicamat.blog.hu/api/trackback/id/tr265568572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klára1951 2017.10.23. 23:54:33

Szeretnem tudni, hogy van-e annak jelentősége , hogy pár napja a cicám állandóan engem néz es mindig a közelemben van? Nagyon ijedős lett es ha simogatni szeretnem karmol harap.

Macska_fogó 2017.10.31. 21:40:36

@Klára1951: Nyilván van jelentősége. A cicád megijedhetett valamitől vagy valakitől, de biztos hogy sérült a biztonságérzete. Mi történt ezelőtt? Korábban milyen cica volt?
süti beállítások módosítása