6 éves a macskás blog!

2019. szeptember 01. 19:58 - Macska_fogó

Szeptemberben lesz 6 éves a blog. Hat éve kezdtem el blogolni, azóta több száz bejegyzést írtam és több százatoknak segítettem a cicája viselkedésével kapcsolatban. Ez a bejegyzés egy kis visszaemlékezés és egy kis büszkélkedés is egyben - valamint köszönet nektek is!
torta_6.jpgA "születésnap" megünneplésére új külsőt kapott a blog (hogy tetszik?), lesznek még kisebb változások benne, és szeptemberben több, az eddigiektől eltérő cikk is lesz, kihegyezve a hatodik évfordulóra. 

Miért kezdtem el és csinálom?

2013. szeptember közepén kezdtem el írni a blogot, a Facebook-oldalt két héttel korábban indítottam el. Először az akkor menhelyről ideiglenes befogadott félős cicám, Lucifer szocializálásának naplóját vezettem itt. Később elkezdtem írni a technikákról, amiket alkalmaztam, majd, mivel már akkor sokat kérdeztetek, ugyanazon év októberének első napján elindítottam a Kérdésed van cicás témában? bejegyzést, ahol feltehetitek a kérdéseitek.

animal-cat-face-close-up-416160.jpg 

A fő motivációm mindig is az volt, hogy bajba kerül macskákon segítsek a tőlem telhető legjobb módon. Ezért az antiszociális cicák befogadása mellett leírtam a tapasztalataim, mert egyrészt ez nekem is segített, és másoknak is. Nekem azért, mert vissza tudtam nézni pár hónapon után, honnan indultunk, és ez sokszor nagyon fontos tud lenni. Az ember hajlamos kevésnek érezni a napról napra haladást egy idő után, ha nincsenek hatalmas áttörések. De lehet, hogy a szép lassú építkezés mégis idővel nagy dolgot tud létrehozni. Véleményem szerint pedig ez tartósabb is, mint a hirtelen váltások. Másoknak azért gondoltam ezt hasznosnak, mert ha nekik is hasonlóan problémás cicájuk van, akkor erőt meríthetnek, hogy "lám, másnak már sikerült!", másrészt ötleteket kaphatnak arra, merre menjenek. 

Majd tavaly január elején létrehoztam a blog Facebook-csoportját is, ami kicsit különbözik az eddigiektől. Ugyanis itt nem, vagy nem csak én tudok nektek tanácsokat adni, hanem a közösség tagjai tehetnek fel egymásnak kérdéseket, és tudnak egymásnak segíteni. A csoport kifejezetten a macska-viselkedési problémákra fókuszál, bár azért megosztunk cuki cicás képeket is néha. Most pedig jöjjön néhány érdekes szám az elmúlt hat évből.

adorable-animal-photography-cat-1870376_1.jpg

Hány embernek (és cicának) segítettem?

Néha szokták a fenti kérdést feltenni nekem, de igazából pontos számot nem tudok mondani. A kérdezőket persze meg tudom számolni, de sokszor olvasok olyat valahol, hogy valakinek volt valami baja a cicájával, elolvasott pár cikket a blogban és utána megoldotta az alapján. Az ilyeneknek mindig nagyon örülök, de ez azt is jelenti, hogy sokszor nem tudom meg, hogy segített-e egy-egy írásom valakinek. Ezért kérlek, hogy ha így volt,

írd le egy kommentben, hogy mikor, miben és hogyan segítettem neked!

Ezzel azt is segíted, hogy később még hatékonyabban tudjak segíteni neked vagy másoknak. Köszönöm! A számok tehát, a teljesség igénye nélkül:

  • 2 500 ember olvassa a blog egyes bejegyzéseit átlagosan 
  • Kb. 200 cicás tett fel kérdéseket a Kérdésed van cicás témában? poszt alatt  (összesen 425 komment van jelenleg, de ebben ugye benne vannak az én válaszaim is).
  • Közel 200 gazdi kérte a segítségem a Facebook Messengerben 
  • 1 202 posztot tettetek fel a Facebook-csoportban 2018.08.01 - 2019.08.29 között (a korábbiakat nem tárolja el a FB). 

adorable-animal-bed-2061057.jpg

Hogyan segítettem?

Több csatornán is el tudtok engem érni, és mindig igyekszem megfontoltan és hatékonyan, minél hamarabb válaszolni nektek. Tehát a módok a következőek:

  • Macska-viselkedéssel foglalkozó cikkekkel a blogban
  • Posztokkal a Facebook-oldalon és csoportban
  • Kérdésekre válaszolva a blogban
  • Kérdésekre válaszolva Facebook Messengeren
  • Kérdésekre válaszolva a Facebook-csoportban
  • Telefonon keresztül válaszoltam a kérdéseitekre
  • Szükség estén személyes konzultációval nyújtottam segítséget

A számok nyelvén

A számok nem hazudnak, nézzük tehát, az egyes felületek milyen eredményeket értek el!

A blogban

  • 6 év alatt
  • 255 cikket írtam
  • 591 790 oldalletöltést csináltatok összesen 
  • 15 822 oldalletöltéssel az eddigi legerősebb nap 2019. augusztus 21. volt 

A Facebook-oldalon

  • 2 500 követő van
  • 15 ezren látták az egyes bejegyzéseket 2019. augusztusában

adorable-animal-animal-photography-1056251_1.jpg

A Facebook-csoport

  • 20 hónapja létezik 
  • 1 500 tagja van
  • 1 202 posztot tettetek fel az elmúlt 1 évben - 2018.08.01 - 2019.08.29 között (a korábbiakat nem tárolja el) 

Köszönet nektek!

Ahogy sokszor el szoktam mondani, nélkületek, a gazdik nélkül, akik törődtök annyira a "rossz cicátokkal", hogy hozzám fordultok, hiába akartam volna ennyi macskán segíteni, egyedül csak a töredékén tudtam volna. Ezért nagy köszönet jár nektek is! Azért is, mert én mondhatok akármit, nektek kell azokat végrehajtanotok, nektek kell minden nap ott lenni, figyelni a cicátokra, és jobbá tenni mindkettőtök életét. A véleményem az, hogy én csak 10%-ot tudok a sikerhez hozzáadni, a 90%-ot nektek kell beletenni! Ezért köszönöm, hogy foglalkoztok a cicátokkal, és olvastok engem!

adorable-animal-animal-photography-248280.jpg

Mik a terveim?

Sok tervem van, ezek között van természetesen folytatni a blogolást, de új dolgokat is ki akarok próbálni. Más online felületeken is szívesen megjelennék, ezeken még gondolkodom. Néhányszor tartottam már előadást, ezt jó lenne sűrűbben megtenni, és élőszóban - például rádióban - is kifejezetten szeretek beszélni, és olyan embereket elérni így, akiket a virtuális térben nem lehet. És távlati tervnek szerepel a könyvírás is, de ez még nagyon csak elképzelés szintjén van.

Köszönöm tehát hogy itt vagytok, és kérlek titeket még egyszer, hogy pár szóban írjátok le, (hogy ha volt ilyen), hogy mikor, miben és hogyan segítettem nektek! Előre is köszönöm!

Ha pedig tetszett ez az írásom, kérlek oszd meg, és lájkold a Facebook-oldalam, illetve jelentkezz a blog Facebook-csoportjába, ahol hasznos tippeket kaphatsz sok macskás témában!

Valamint kérlek, ha tetszett a cikk, segített neked egy írásom, vagy én adtam neked tanácsot, amivel sikerült jobban megérteni és "megszelídíteni" a cicádat, akkor támogasd a munkámat, legyél Te is rendszeres pártfogója az oldalnak! Kattints ide a részletekért: https://www.patreon.com/szac

 

Szólj hozzá!
Címkék: vélemény 6 év

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemacicamat.blog.hu/api/trackback/id/tr3415026850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása