Mi lesz a (macskás) bloggal az Index nélkül?

2020. július 24. 23:20 - Macska_fogó

A napokban zajló események kapcsán vannak olyan dolgok, amikről eddig senki nem beszélt. Az egyik ezek közül az, hogy ha az Index.hu a jelenlegi formájában megszűnik, vagy a név ugyan marad, de jelentősen csökken az olvasottság, mi lesz a Blog.hu alatt működő bloggerekkel?

white-and-black-cat-156934_1.jpg

Ezt a blogot, amiben cicagazdiknak segítek macskájuk megértésében és nevelésében, már hat és fél éve írom itt, a blog.hu-n. Ha az Index.hu megszűnik, akkor viszont kérdéses, hogy érdemes-e ezt itt csinálnom? A blog indításakor azért választottam ezt a blogmotort, mert az Index nyitóra, és a Blog.hu címlapra volt esélyem kikerülni. Ez pedig nagyon sok olvasót és elérést hozott nekem, ha pedig sok ember olvas, akkor sok embernek tudok segíteni. Minap azonban az Index szerkesztőségének 90%-a jelezte, hogy fel fog mondani, ezt valószínűleg hétfőn meg is fogják tenni. Mi lesz ezután a Blog.hu bloggerekel? Ki fogja őket olvasni?

Nem politizálok a blogban

Fontosnak tartom kiemelni, hogy magánemberként ugyan van véleményem a politikáról, és egyértelműen tudom, hogy melyik oldalt favorizálom, de állatmentőként, és főleg a macskák szocializációjában folytatott munkám során ez nem fontos. Teljesen mindegy, hogy egy jobboldali vagy baloldali, egy szélsőséges vagy egy konzervatív gazdi keres meg, ez számomra nem fontos. Nem kérdezem és nem is érdekel, egy dolog fontos, hogy szeresse a macskáját, és én segítek neki. Ez a cikk nem a politikáról szól, és nem is az én meggyőződésemről, hanem így próbálom kifejezni, hogy aggódom:

mi lesz a blogommal, amit évek alatt felépítettem? Lesz-e jövője?

Miért aggódom?

Mert a blog olvasottságának jelentős részét bizony az hozta eddig, hogy a szerkesztők kiemelték a cikkeim. Ennek egyébként mindig örültem, és a munkám egyfajta elismeréseként fogtam fel. De hogy mit jelent ez pontosan? Azt, hogy ha Facebookra kiteszek a cikket, akkor pár százan elolvassák, egy jobb posztot pár ezren látnak (de ennek töredéke kattint is át nyilván). Ha viszont a cikkem kikerült Index nyitóra a blogketrecbe, vagy a Blog.hu címlapra, akkor általában 5-10 ezer, vagy akár 20 ezer olvasó jön 24 óra alatt arra az egy cikkre. Ezért már érdemes írni, ennyi ember elérése már valóban figyelemre méltó.

És nem önmagam fényezése miatt, de el kell mondanom, hogy legalább az elmúlt 1 évben, de lehet hogy régebb óta is, MINDEN EGYES cikkem kikerült vagy Blog.hu címlapra, vagy Index.hu nyitóra a blogketrecbe. Minden egyes írásom! (Itt is köszönöm ezt a szerkesztőknek, valaki(k) nagyon szerethetik ott a cicákat.) A legtöbbről csináltam is képernyőmentést a Facebook oldalra. Ezért a blognak nagyon sokat hozott az, hogy a Blog.hu motort használom. De mi lesz akkor, ha már nem lesz képes ezt az olvasottságot hozni?selective-photo-of-brown-pet-paw-1440406.jpg

A Blog.hu egyértelműen az Index miatt sikeres. Ugyan külön működik már egy ideje, de mivel az Index "szemlézi", és az oldalon, és a telefonos alkalmazáson is "át lehet rá kattintani", ezért nélküle nagyon sok olvasót elvesztene. Kérdés, hogy mi lesz így a Blog.hu-val, és még inkább mi lesz azzal a sok bloggerrel, akik minőségi tartalmat adtak a magyar internetezőknek éveken át? Érdemes ott maradniuk? Vagy keresniük kell más felületet? Ha igen, akkor hol lesz ez a hely? 

Megmondom őszintén, nekem fogalmam sincs. Van ugyan sok, magyar és külföldi blogmotor, de egyik sem tud ekkora látogatottságot hozni, mint eddig az Index hozott.

Mea culpa

grey-kitten-on-floor-774731.jpg

Én is hibáztam, elismerem, mert lehet, hogy elkényelmesedtem, és így más felületeken nem szereztem elég követőt. Facebookon a közel 6 év alatt eddig csak valamivel kevesebb, mint négyezer követője van az oldalnak, ami nagyon kevés. Youtube videókat többször akartam csinálni, de nekem az írás sokkal jobban tetszik, persze lehet, hogy csak félek kiadni magam. De hiába posztolok hetente 4-5 alkalommal Facebookra, hirdetés nélkül nagyon lassan növekszik ez a szám. Legalább el kéne érni Facebookon a 10 ezer követőt, hogy elég ember elérjek. Ebben persze te is segíthetsz, ha olvasod ezt az írásom, és szereted a cicákat, akkor ha belájkolod a Facebook-oldalam, és megosztod, hogy minél több ismerősödhöz eljusson, azzal már nagyon sokat tettél!

Lájkolj, hogy segíthessek!

Őszintén nem tudom, mit fog hozni az elkövetkező pár nap. Minden hibájával együtt szeretem a Blog.hu-t, és nem akarom abbahagyni, amit felépítettem az évek alatt. A blog olyan tudást halmozott fel a macskákról, amit nagyon sokan tudtok használni, és nagyon sok embernek és cicának segített, hogy boldogok lehessenek együtt. Tudtommal sehol sincs ekkora tudás egy helyen felhalmozva macska-viselkedésről, főleg magyar nyelven. Lementettem a blog exportját, így át tudom költöztetni máshová, ha erre szükség lesz. Remélem, hogy nem, de ebben egyre kevésbé hiszek. Továbbra is vannak még meg nem írt cikkeim, válaszolok nektek a kérdésekre, én nem adom fel. De valószínűleg nehezebb lesz elérni újabb olvasókat, újabb segítségre szoruló gazdikat. Ezért kérlek, hogy ha eddig nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalam, és oszd meg ezt az írásom, hogy minél több emberhez eljusson! Köszönöm!

Ha tetszett ez az írásom, kérlek oszd meg, és lájkold a Facebook-oldalam, illetve jelentkezz a blog Facebook-csoportjába, ahol hasznos tippeket kaphatsz sok macskás témában!

Valamint kérlek, ha tetszett a cikk, segített neked egy írásom, vagy én adtam neked tanácsot, amivel sikerült jobban megérteni és "megszelídíteni" a cicádat, akkor támogasd a munkámat, legyél Te is rendszeres pártfogója az oldalnak! Kattints ide a részletekért: https://www.patreon.com/szac

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretemacicamat.blog.hu/api/trackback/id/tr2616076572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása